Verantwoording

Handhaving

Handhaving

Wat wilden we bereiken?

Een schone en veilige 'buitenruimte' voor de inwoners van Landsmeer.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Voortgang

Afhandelen van de klachten en meldingen van inwoners inzake de openbare ruimte.

Toelichting:

De voortgang hiervan heeft de prioriteit bij de werkzaamheden van de BOA’s. Een bewoner krijgt binnen twee dagen een reactie (in principe binnen een dag, maar rekening houdend met roostervrije dagen/vakanties). Indien nodig gaat de BOA langs bij de melder of wordt de melder gebeld voor aanvullende informatie. Het is de intentie om een melding binnen een week afgehandeld te hebben, afhankelijk van de aard van de melding kan dit korter of langer duren.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Voortgang

Bewoners regelmatig informeren via de gemeentelijke website en sociale media over de gemeentelijke en landelijke regelgeving.

Toelichting:

Dit wordt casuïstisch opgepakt naar aanleiding van de behoefte op het moment. In de zomer is een bewonersbrief verstuurd inzake het vaaroverlast. Hier is ook aandacht aangegeven via sociale media.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Voortgang

Bewoners regelmatig informeren via sociale media wat de handhavers hebben gedaan ter bevordering van een schone en veilige openbare ruimte.

Toelichting:

De wettelijke verplichte publicatie inzake het verwijderen van voorwerpen uit de openbare ruime is gecommuniceerd. Aan een structurele vorm om de werkzaamheden van de handhavers op een social media vriendelijke manier te communiceren, hebben we geen tijd kunnen besteden, als gevolg van de tijd die corona gevergd heeft.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Voortgang

Uitvoering van de taken opgenomen in het Uitvoeringsprogramma Handhaving WABO, APV en Bijzondere wetten van de gemeente Landsmeer.

Toelichting:

Het uitvoeringsprogramma is grotendeels uitgevoerd. Als gevolg van ziekte hebben parkeerovertredingen minder prioriteit gehad. De communicatieve aspecten uit het uitvoeringsprogramma hebben minder aandacht gehad, hetgeen veroorzaakt is door de tijd, die aan corona gerelateerde onderwerpen besteed moest worden. Op de voorgenomen wijziging van de horeca regelgeving is in 2021 participatie met alle partijen gehouden, teneinde deze begin 2022 aan de raad voor te leggen. Ook het actualiseren van de APV is eind 2021 geheel voorbereid.

Deze pagina is gebouwd op 05/20/2022 14:28:42 met de export van 05/20/2022 14:06:34